Enfermera especialista en Salud Mental. Doctor por la Universidad de Málaga. Antropólogo. Profesor Asociado del Departamento de Enfermería en la Universidad de Málaga. Miembro del grupo andaluz de investigación psicosocial “GAP” de la Consejería de Innovación, Ciencia y Empresa de la Junta de Andalucía. Miembro de la Junta Directiva de la Asociación Española de Enfermería de Salud Mental (AEESME). Editor asociado de la Revista Española de Enfermería de Salud Mental (REESME). Miembro del Consejo Editor de Psicoevidencias Miembro del Consejo Editorial de la Revista de Enfermagem da Universidade Federal do Piauí (UFPI)/Brasil (REUFPI).
Enfermero , magister en Enfermerìa , Estudiante del doctorado en ciencias humanas y sociales. Experiencia clínica de 20 años en el cuidado de personas en condiciòn aguda y crìtica de salud en urgencias y UCI, docente e investigador de la Universidad Nacional de Colombia . Miembro de la Sociedad de Honor de Enfermerìa SIGMA , capitulo Upsilun NU
Enfermeira graduada pela Universidade Gama Filho em 1980 com Mestrado (EEAN-UFJR, 1990), Livre Docência (UNIRIO, 1993) e PhD (Université de Montréal, 2002) em Enfermagem. No Brasil, foi uma das fundadoras da Sociedade Brasileira de Enfermagem Oncológica. Desde 2005, exerce como Professora Associada na Daphne Cockwell School of Nursing (Ryerson University-Toronto, Canada). Ensina e pesquisa temas de letramento em saúde, saúde global e determinantes sociais da saúde, capacitação profissional além de implantar projetos de desenvolvimento social no Brasil e de mobilização internacional de estudantes brasileiros e canadenses. Estabeleceu parcerias com 25 universidades brasileiras. Atualmente com a UFG, UnB e UFPI implementa um projeto para estabelecer a Rede Ibero-Americana de Conhecimentos de Enfermagem com a participação de 9 países e 41 universidades localizadas na Europa, América do Sul e do Norte.
Suzanne Hetzel Campbell PhD, RN, IBCLC, CCSNE; Associate Professor, The University of British Columbia School of Nursing (Director 2012-2017), Vancouver, British Columbia, Canada Dr. Suzanne Hetzel Campbell is a seasoned global educator who uses technology and experiential learning pedagogy to build capacity in simulation. She provides ongoing leadership in facilitating faculty development workshops, mentoring new and seasoned authors to share their simulation designs in her award winning co-edited textbook and encouraging inter-professional simulations led by nurses. Understanding the complexities of bringing classrooms to life, she helps bridge the gap between education and practice. She is advancing interprofessional education, research, and practice by incorporating technical and non-technical skills such as communication, therapeutic relationship, leadership and team-building in her simulation research and international presentations and publications. Advancing nursing’s role in the development of knowledge, partnerships, and collaboration begin with the support of nursing faculty - Dr. Campbell’s commitment to professional development of nursing faculty spans three decades. Her clinical work in the area of lactation with underserved populations has led her to global and interdisciplinary work that melds with the goals of simulation. Enjoying didactic, clinical, and technological teaching, she is excited to share her years of experience with the next generation of nursing faculty.